woensdag 30 april 2014

A-B-C, easy as 1-2-3!


Het kwam echt door het liedje van The Jackson Five … Gisteren mijn kinderen naar oma en opa gebracht voor een logeerpartij in het Zoete Zuiden. Toch altijd wel een eindje rijden, gezellig muziek aan, en naar aanleiding van het nummer ABC dit taalspelletje gedaan met alle letters van het alfabet: de eerste begint met de letter A (nee, echt?): 'ik heet Adam, ik kom uit Amsterdam en ik verkoop Ajax-petjes'. De volgende: 'ik heet Badr, ik kom uit Breda en ik verkoop bramen', enzovoort!


Simpel, talig, een beetje competitie en ook nog je topo-kennis testen. 26 rondjes, en ineens stond Breda al op de borden. Simple as Do-Re-Mi!

Veel plezier, fijne mei-vakantie!


En hier nog het nummer waar het mee begon.

Wat voor taalspelletjes doen jullie onderweg? Laat een reactie achter, ben benieuwd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten